kreatyna informacje

Kreatyna – kilka cennych informacji

Jeśli ćwiczysz już jakiś czas, z pewnością słyszałeś o suplemencie monohydratu kreatyny. Oznacza to, że słyszałeś również o jego niesamowitych zaletach i rzekomych możliwościach:

– Poprawia siłę

– Przyspiesza regenerację

– Zwiększa przyrost mięśni

Brzmi to prawie zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe? Kiedy słyszysz o monohydracie kreatyny, pozornie niesamowitym suplemencie, który obiecuje duże korzyści i jest zbyt tani, nic dziwnego, że możesz być nieco sceptyczny. Ale czy słusznie? Zdecydowanie nie!

Czym jest kreatyna?

Kreatyna składa się z 3 aminokwasów (l-argininy, glicyny i metioniny) i naturalnie występuje w komórkach Twojego organizmu. Jej celem jest wspieranie mięśni w produkcji energii podczas podnoszenia ciężarów lub innych ćwiczeń o wysokiej intensywności. Chociaż występuje naturalnie w organizmie, jej poziom zależy od wielu różnych czynników, w tym od spożycia mięsa, ćwiczeń, masy mięśniowej i poziomu testosteronu.

Jak działa kreatyna?

Suplement kreatyny to ten sam rodzaj kreatyny, który znajduje się w Twoim organizmie z dodatkiem cząsteczki wody. Regularnie suplementując kreatynę, „uzupełniasz” zapasy w organizmie, co wspiera proces wytwarzania energii i zapewnia szereg korzyści związanych z ćwiczeniami. A są nimi m.in.:

– Szybsza regeneracja i odporność na zmęczenie

– Lepsza wydajność beztlenowa

– Zwiększone przyrosty siły i masy mięśniowej

Podsumowanie

Odżywki dla sportowców powinny być brane pod uwagę tylko wtedy, gdy masz pod kontrolą swoje odżywianie i trening, ponieważ różnica jaką one wprowadzają, zawsze będzie niewielka w stosunku do tego, co może dać właściwe odżywianie i trening. Jednak z kreatyną jest inaczej. Nie tylko rygorystycznie i dokładnie udowodniono, że jest bezpieczna ale jest również tania w zakupie i łatwa do przyjęcia. Jasne, nie wszyscy zobaczą korzyści w takim samym stopniu, ale nawet niewielki wzrost wydajności i regeneracji może być korzystny. Tak jak powiedziałem wcześniej, suplementy są zawsze najmniejszą częścią Twojego ogólnego sukcesu i powinny „uzupełniać” wszystko, co robisz, a nie być tego zamiennikiem. To, czy używasz kreatyny, nie będzie ogólnym wyznacznikiem sukcesu, ale może pomóc w budowaniu większej ilości czystej masy mięśniowej.

yellowdream

Cześć, jestem Adrian. Pasjonuje się sportem, muzyką i podróżami. Na moim blogu będę poruszał ciekawe tematy z różnych dziedzin życia. Mam nadzieję, że i Ty znajdziesz coś dla siebie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *